שיווק ברשתות חברתיות
שיווק ברשתות חברתיות
כיום השיווק ברשתות חברתיות הפכו לחלק בלתי נפרד מחיי אחד ואחת מאיתנו ובכלל בכל אסטרטגיה לשיווק דיגיטלי. אני לא מכיר מישהו בגיל 16-50 שאין לו פייסבוק, לא מכיר צעיר או צעירה שאין לה אינסטגרם או טיקטוק, או אנשי הייטק שאין להם לינקדאין – אבל הבנתם לאן אני חותר. כיום כמעט כולם שם. פייסבוק, טוויטר, לינקדאין, אינסטגרם,טיקטוק, יוטיוב, פינטרס ועוד רשתות אחרות נוספות.
שיווק ברשתות חברתיות באינטרנט זו הפלטפורמה המצוינת ביותר לבעלי עסקים קטנים בינוניים וגדולים לחשוף את המוצר שלהם או את השירות שאותו הם מציעים לפלח שוק רחב מאוד. כיום, חלק גדול מבעלי העסקים הבינו את הפוטנציאל הגלום ע״י שיווק ברשתות חברתיות בגלל שמדובר באפיק זול יחסית לפרסום והייחודיות שבו שבשונה מקידום ממומן בגוגל ברשתות חברתיות יודעים עלינו כמעט הכל ולכן בעלי עסקים יכולים לפרסם בצורה ממוקדת מאוד וכך להגיע ליצור חשיפה מפולחת ומדויקת יותר לצרכי העסק ליצירת לידים ממוקדים ובניית מותג מוביל.
פרסום בפייסבוק
כיום, ברשת החברתית הגדולה ביותר שיש כולם מפרסמים אני וכמעט כל בעל עסק בכמעט כל תחום. מה גם, כמות הזמן שאנו נמצאים בפייסבוק היא גדולה – ולכן זו הבחירה הטובה ביותר לפרסום העסק במדיה בחברתית לצורך שיווק דיגיטלי לעסק.
פרסום באינסטגרם
הרשת חברתית לצעירים בעלי גיל 13-40, ברשת חברתית זו יש מעל ל-1.6 משתמשים בארץ. הדגש בפרסום באינסטגרם הוא יותר על תמונות וויזואל, מה שיכול להיות יתרון גדול מאוד לעסקים המוכרים ויזואל או שמעוניינים באוכלוסיה זו.
פרסום ביוטיוב
כיום כל שעה מועלים סרטונים באורך של יממה שלמה. לסרטונים הללו קהל רחב ברחבי העולם, אשר גם בתוך הסרטונים עצמם ניתן לפרסם את העסק שלך. זמן הצפייה בפרסומות הוא רב, נכון שיותר מורכב לפרסם ביוטיוב אבל הפרסום ביוטיוב מחירו רווחי מאוד.
פרסום בטיקטוק
הרשת החברתית הצומחת ביותר בשנתיים האחרונות, הרשת שנותנת פייט רציני לאינסטגרם ולפייסבוק. בתחילה אנשיםחשבו כי זו הרשת שמיועדת רק לצעירים אבל היום יותר ויותר בוגרים נכנסים אליה. ומה שהכי קוסם בה הוא הקלות בחשיפה ובפרסום מה שקשה יותר בפלטפורמות האחרות.
(השאירו פרטים כדאי לכם)
פרסום בפייסבוק
פייסבוק הינה הרשת החברתית הגדולה ביותר באינטרנט, כיום מספר המשתמשים הפעילים בישראל מוערך ב-4 מיליון משתמשים, שרבים מהם מתעדכנים בפייסבוק מדי יום להתעדכן בחדשות מחברים או לשתף אותם במשהו שעבר עליהם. המשמעות היא שכמעט כל אדם כיום יש לו גישה לאינטרנט והוא בעל חשבון בפייסבוק.
פייסבוק עוקבת כיום אחרי כל משתמש ויודעת לאבחן מה מעניין אותו וזו לטובת המפרסמים שיכולים לפלח לפי סגמנטים ספציפיים היותר טובים מכל רשת חברתית אחרת.
אז אם כולם שם, ואתה לא שם, מה זה אומר?
פרסום אינסטגרם
אינסטגרם הינה הרשת החברתית השנייה בגודלה , כיום יש למעלה מ-1.6 מיליון משתמשים פעילים בארץ, השימוש העיקרי באינסטגרם הוא לשיתוף תמונות וסרטונים לתיעוד רגעים חשובים, עיקר שימוש באינסטגרם הוא ע״י תמונות ופחות ע״י מלל כמו בפייסבוק, כיום הפרסום באינסטגרם מגיע יחד או לחוד עם פייסבוק.
גיל הגולשים הוא 13-45, בעיקר תמונות וסרטונים קצרים.
אם אתה צריך להיות בפלטפורמה זו, למה אתה מחכה?
פרסום ביוטיוב
יוטיוב הינה מערכת לשיתוף וצפייה של סרטונים, כיום יוטיוב הינו מנוע החיפוש השני בגודלו בעולם, כל דקה מעלים ליוטיוב מעל 30 שעות וידאו של גולשים מכל העולם, בישראל גולשים בשבוע מעל 3 מיליון ביוטיוב.
הייחודיות ביוטיוב היא היכולת להיות מעורב ופעיל בניגוד לפרסומות בטלוויזיה – מעל 50% מהגולשים מגיבים לסרטונים לאחר שצפו בהם!
יוטיוב שייכת לחברת גוגל אך חלק נכבד מהתכנים הנצפים ביוטיוב מפורסמים בפייסבוק ותורמים להפצה הויראלית ללא עלות נוספת למפרסם.
אז איפה אתה נמצא ביחס למתחרים שלך?
פרסום בטיקטוק
כמו יוטיוב – טיקטוק מאפשרת לפרסם סרטונים קצרים שיכולים לכלול לינקים לעמודי נחיתה, פרסום האתר, הנעה לפעולה ועוד.
כיום ניתן להעלות סרטונים של 15/60 שניות או 3 דקות.
יש בפלטפורמה הזו למעלה ממיליארד משתמשים.
אם המתחרים שלכם שם? למה אתם לא?
ואם הם לא שם. זה מקום שאתם יכולים לבלוט בו לא חושבים?
(השאירו פרטים כדאי לכם)
מה זה שיווק ברשתות חברתיות או בכלל מה זה רשתות חברתיות?
רשתות חברתיות הן קהילות תחת אתרי אינטרנט / אפליקציות ששם ניתן ליצור רשת קשרים חברתיות באמצעות האינטרנט.
רשתות חברתיות יכולות להיות: פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם, לינקדאין, טיקטוק, סנאפצ׳ט, ווצאפ ועוד.. ברשתות חברתיות אלו ניתן ליצור קשר, על ידי פנייה ישירה או לשוחח בצ׳אט, או להגיב למודעה או פוסט של מישהו שלא בטוח שראית מעולם.
לכל רשת תוכן משלה, שונה, לדוגמא לינקדאין מתאימה יותר לעולם ההייטק, טיקטוק כיום יותר צעירים.
שיווק ברשתות חברתיות הוא פרסום ברשתות אלו כדי להגיע לקהלי יעד רלוונטים לעסק. השיווק ברשתות חברתיות כולל בתוכו: פרסום בפייסבוק, פרסום באינסטגרם, פרסום ביוטיוב, פרסום בלינדקאין, פרסום בטאבולה ואאוטבריין ופרסום בטיקטוק.
מה הם היתרונות של פרסום ושיווק ברשתות החברתיות?
קהלים חדשים – ללא קידום ברשתות חברתיות לא היה ניתן להגיע לקהלים חדשים ומגוונים שלאו דווקא היינו פונים אליהם בפרסום אחר. כמו כן, ע״י שיווק נכון ברשתות חברתיות ניתן לפנות בפנייה ישירה ומדוייקת לקהל הרלוונטי לנו ע״י בחירת האזורים הרלוונטיים של קהל היעד שלכם, הגילאים, תחומי העניין, הסטטוס וכו'.
מערכת יחסים קרובה עם הלקוחות – בשונה מפליירים בטלווזיה וברדיו ע״ שיווק ברשתות חברתיות ניתן להיות בקשר קרוב יותר ללקוח הקצה, לענות להודעות ישירות בתגובות ובהודעות, לעורר הזדהות עם המותג ע״י אמצעים ויזואליים או טקסטואליים.
חשיפת המותג – בשונה מקידום בגוגל שמחפשים ביטוי ואז המודעה עולה פה לא מחפשים את העסק או את הביטוי.
ע״י שיווק ברשתות חברתיות ניתן לחשוף את העסק גם למי שלא חיפש את העסק שלכם אבל יכול להתאים לצרכים שלו על פי מגוון מאפיינים.
פרסום ברשתות חברתיות עונה בדיוק על הצורך הזה.
קידום לא ממומן – תוכן שיווקי ברשתות חברתיות יכול להגדיל את כמות העוקבים, האוהדים, הלקוחות גם ללא הוצאה כספית, ע״י פרסום ידני בקבוצות ותחזוקה נכונה של העמוד העסקי. אבל, ע״י קידום ממומן בפייסבוק תוכלו להנות לסוגי חשיפה שלא הייתם יכולים להגיע אליה ע״י פרסום בכל מיני קבוצות אורגניות.
למה לעשות אצלנו שיווק ברשתות חברתיות?
אנו נותנים שירותי שיווק ברשתות החברתיות ביניהן פרסום בפייסבוק, טוויטר, פרסום ביוטיוב, פרסום באינסטגרם, פרסום בלינקדאין ועוד. שירותי השיווק שלנו מותאמים לאתרים גדולים וקטנים כאחד והם כוללים אסטרטגיית תוכן, מחקר מתחרים, תכנון ומחקר סביב העסק שלך במיקוד אחר שיווק ברשתות חברתיות, יצירת תוכן שיווקי מניע לפעולה, קידום ממומן ומעקב אחר תוצאות הקידום.
כדי לעשות שיווק ברשתות חברתיות צריך לעשות פעילות קבועה ויציבה לרוב לבעלי עסקים אין את הזמן או את המומחיות לנהל את הרשתות החברתיות בעצמם – כאן אנו נכנסים לתמונה. אנו נוכל לנהל עבורך את הקמפיין השיווקי ברשתות החברתיות יש לנו ניסיון של שנים בהבאת לקוחות ע״י חשיפת בעלי עסקים בצורה מדויקת לקהלי היעד הרלוונטים.
בוודאי, כל אחד יכול לפתוח לבד עמוד עסקי.
תלוי מי אתה ומה אתה עושה – בתור שאלה כללית – אם אתה עסק אז כן, אבל חייבים לבדוק מי קהל היעד של השירות / מוצר.
כסף ולקוחות אלו 2 דברים (יש גם יותר) שלא נופלים לבעל העסק ככה פתאום. לכל עסק יש אירוע מקדים. ולכן צריך להיות מוכנים עם פרסום ברשתות חברתיות.
מאמרים אחרונים מהבלוג
אורי מינץ שיווק ברשתות חברתיות
- אני חי את עולם הדיגיטל למעלה מ 12 שנים 24/7. (אהבתי השניה אחרי המשפחה)
- בוגר תואר ראשון במנהל עסקים מהבינתחומי הרצליה.
- התחלתי בעולם הדיגיטל בשיווק עסקים קטנים ברשתות חברתיות.
- ניסיון, הבנת מסע לקוח, הבנת המטריה העסקית ואיך מתנהג הלקוח ברשתות החברתיות.
- עשיתי קורס שיווק ברשתות חברתיות (לא למדתי לבד) וכיום אני מלמד שיווק דיגיטלי במכללות מובילות, כמו כן מייעץ לחברות מובילות במשק.
- צוות מקדמים, בעלי ניסיון רב בניהול רשתות חברתיות
- כל שירותי הדיגיטל – בבית אחד (שזו לדעתי הסיבה הטובה ביותר למה לבוא אלינו)
מוזמנים ליצור איתנו קשר: