גוגל אדוורדס – 10 טיפים לייעול העבודה שלכם
השירות של גוגל אדוורדס הופיע לראשונה ב-2011 במטרה לספק פתרון יעיל לקידום ממומן על בסיס תשלום על כל קליק (PPC) במיוחד עבור בעלי עסקים קטנים.
מדובר בקהל יעד רחב ומגוון של סוחרים שלא תמיד יש להם את המומחיות או הזמן בכדי להשקיע בקמפיין אדוורדס מתקדם. יתר על כן, פעמים רבות גם אין להם צורך בכל התכונות של אדוורדס המלא – והם יכולים להסתפק בהרבה פחות ועדיין להשיג את כל המטרות העסקיות שלהם.
האופן שבו גוגל מציג זאת הוא מפתה מאוד גם כן: הכניסו כמה נתונים ותנו לטכנולוגיה לעשות את כל העבודה הקשה בשבילכם.
בשלב המוקדם ביותר, כל מה שהיה דרוש לסוחרים זה לעשות עמוד במערכת גוגל מיי ביזנס כדי להתחיל לפרסם. גם אלה שלא היה להם אתר אינטרנט משלהם יכלו להתחיל לפרסם את העסק שלהם ברמה המקומית בעזרת קידום ממומן בגוגל.
עד היום, מערכת גוגל אדוורדס מהווה גרסה פשוטה של המערכת הראשית, מה שמהווה פתרון מעולה למפרסמים בתקציב נמוך עד בינוני.
בכדי להתחיל לעבוד במערכת, יש לבצע את השלבים הבאים:
- לבחור את קטגוריית בית העסק
- ליצור מודעה
- לבחור יעדי פרסום
- להגדיר תקציב יומי/חודשי
ההבדלים המהותיים בין שתי גרסאות גוגל אדוורדס:
מתוך ניסיון, הפשטות הזאת עשויה להוות מכשול לביצועים טובים. אחרי הכול, אחת הסיבות ליעילות של אדוורס נעוצה באפשרויות הרבות שהמערכת מעניקה למפרסמים.
לכן, חשוב מאוד להשתמש בגוגל אדוורדס באופן מחושב, על מנת להשיג את אחוזי ההמרה הגבוהים הרצויים.
עם זאת, אם אתם מודעים לכל היכולות והמגבלות של גוגל אדוורדס, תוכלו להפיק מהמערכת את מלוא הרווחים.
עשרת הטיפים הבאים יסייעו לכם להקים ולהריץ קמפיין מוצלח בעזרת גוגל אדוורדס:
התחילו עם תקציב קטן
הטיפ החשוב ביותר למי שרק שמתחיל את דרכו בתחום קידום ממומן בגוגל בעזרת גוגל אדוורדס. ההמלצה הגורפת היא לא לעלות מעל לתקציב של 300$ לחודש.
הפלטפורמה אמנם פשוטה יותר מאשר גוגל אדוורדס, אך עדיין עשויים להיות בעיות ושגיאות בדרך שישפיעו על יעילות הקמפיין. ללא בדיקות מעמיקות, גוגל יכול להעביר את התקציב שלכם דרך סדרת הצעות מחיר אוטומטיות, מילות חיפוש בעלות התאמה רחבה או ביטויי חיפוש לא רלוונטיים – כל נושא עשוי להשפיע על הקמפיין.
ראשית, יש נראות מוגבלת של מודעות גוגל אדוורדס, והמודעות שלכם יופיעו בתוצאות חיפוש או במפות של גוגל. כדאי לעשות בדיקת ביצועים לפני שמשקיעים סכומים גדולים, כדי לדעת איפה המודעות שלכן נותנות את הביצועים הטובים ביותר.
קשרו בין גוגל אדוורדס לבין גוגל אנליטיקס
אם כבר יש לכם משתמש בגוגל אנליטיקס, כדאי לשלב בין השניים, על מנת לקבל ראייה רחבה ומדויקת יותר של הקמפיינים שלכם וההשפעות שלהם על התנועה באתר. ניתן לעקוב אחרי קליקים, שיחות או פעולות אחרות באתר – ולשלם רק כאשר המשתמש מקיש על המודעה. הליך החיבור פשוט יחסית וניתן למצוא הסבר מפורט לגבי זה ב"עזרה".
תרחיבו את הידע שלכם לגבי ציון איכות
למרות שמערכת גוגל אדוורדס יעילה גם ללא המורכבויות השונות של המערכת המלאה, ניתן להפיק תועלת רבה מידע בסיסי בתחום קידום אתרים מקצועי. אחד האלמנטים החשובים ביותר בתחום זה ציון איכות. מדובר בהיבט חשוב ביותר של קידום ממומן משום שהוא משפיע על הסכום שתשלמו על כל קליק על המודעה שלכם.
גיבוש קופי טוב למודעה זה נושא חשוב, אך גוגל רוצים לוודא שחווית המשתמש תתאים למה שהובטח. כך, ציון איכות (מ-1 עד 10) זה המדד של גוגל לנושא זה. למרות שבגוגל אדוורדס הנושא לא מוצג באופן רחב כמו במערכת המלאה, החשיבות שלו עדיין ניכר. יש לשים לב לנושאים הבאים:
- בצעו אופטמיזציה לשיעור לחיצה בעזרת קופי איכותי ומושך של המודעה
- וודאו שעמודי הנחיתה שלכם תואמים למודעות המפורסמות
- שפרו את חווית המשתמש של הגולשים באתר
תהיו בררנים לגבי מילות החיפוש שלכם
לאחר בחירת קטגוריית בית העסק בתהליך הגדרת המשתמש בגוגל אדוורדס, גוגל מייצר רשימות ארוכות של מילות חיפוש המתאימות לכאורה לבית העסק.
חשוב לעבור על הרשימה הזאת בעיון ולהשאיר אך ורק את הביטויים שאתם מרגישים שהכי מתאימים לכם, כך שיהיה לכם קל לשלב את מילת החיפוש במודעה.
זה יעלה את הסיכויים לכך שהמשתמשים יקליקו על המודעה בעת ביצוע החיפוש הרלוונטי.
וותרו על מילות מפתח לא רלוונטיות
בגוגל אדוורדס יש אפשרות לוותר על כמה מהמילים המוצעות על ידי גוגל. זה עושה הבדל גדול, מום שפעמים רבות הרשימה הראשונית של גוגל כוללת מילות חיפוש לא רלוונטיות רבות. התוצאה של חוסר סינון המילים האלה יכולה להיות חמורה – אנשים ילחצו על המודעות ויתאכזבו מחוסר ההלימה בין המודעות והשירות שאתם נותנים. לכן חשוב לסנן את המילים הלא רלוונטיות לפני שמתחילים בפרסום. כדאי לבדוק את מילות החיפוש המעלות שאלות, לבדוק את הביצועים שלהן, ובמידה ולא מתקבלות תוצאות מספקות – להסיר גם אותן.
היעזרו בטרגוט גיאוגרפי והגדרת זמן פרסום מודעות מראש
בתי עסק מקומיים יכולים להגדיר שהפרסום של קידום ממומן בגוגל יוצגו אך ורק במחקר של כמה קילומטרים ממיקומו של בית העסק. ניתן גם להגדיר חיפוש במקומות ספציפיים ומרוחקים במטרה להרוויח את קהל היעד ומסד הלקוחות על בסיס עיר או מדינה.
הגדרה נכונה של נושאים אלה עשויה להיות ההבל הגדול שבין הצלחה לכישלון בכל הקשור לפרסום בגוגל אדוורדס. בחירה בשעות נכונות יכולה להיות רלוונטית עבור בתי עסק המחפשים להגדיל תפוסה בימים ושעות ספציפיים, כגון מסעדות העובדות בערבים.
הפעילו דיווחי שיחות
ככל ששיעורי הגלישה הסלולרית עולים, הצורך לעקוב אחרי הפעילות הזאת גדל גם הוא. השיחות מהוות פעמים רבות את האינדיקציה להצלחה של קידום ממומן מקומי. בגוגל אדוורדס ניתן לעקוב אחרי השיחות המאוששות, בעזרת בחירת האופציה הזאת "הוספת קליקים של שיחות" בהליך יצירת המודעה. כאשר האפשרות הזו מופעלת, גוגל מזין מספרי מעקב שיחת חינם למודעות. זה מוסיף מדד הצלחה של הקמפיין, המתבטא גם בקליקים וגם בשיחות.
הורידו את האפליקציה
האפליקציה הזמינה גם לאנדרואיד וגם לאפל היא צלע משלימה מרשימה לגרסת הדסקטופ. האפליקציה מאפשרת לבדוק את ביצועי הקמפיין בכל עת ולקבל עדכונים שוטפים לגבי תופעות מוזרות במשתמש. האפליקציה מספקת את כל הפונקציונליות של גרסת הדסקטופ, היא פשוטה לשימוש וברורה מאוד.
לאחר שהתנסיתם – השתמשו בגוגל אדוורדס לתכונות מתקדמות יותר
וזה כנראה הטיפ החשוב ביותר. גוגל אדוורדס זוהי דרך טובה להתחיל את הדרך בתחום, ולתת להתנסות בתכונות הבסיס של פרסום ממומן בגוגל, כולל אפשרות לניסוי וטעייה לטובת הבנה עמוקה יותר של התחום. אך אם היקפי הקמפיינים גדלים (וגם התקציבים) – כדאי שגם אתם תתפתחו ותצמחו.
רוצים לדעת איך עושים קידום אתרים נכון מקצועי וכזה שיביא את העסק שלכם לראש רשימת התוצאות בגוגל? צרו קשר עוד היום ונגלה לכם! מוזמנים ליצור איתי קשר ע״י השארת פרטים בתחתית העמוד אפשר ליצור איתי קשר