קידום אורגני

בית » קידום אורגני

קידום אורגני, או בראשי תיבות לועזיים – SEO, שפירושם Search Engine Optimization,

היא סדרת פעולות המבוצעת במטרה לשפר את מיקום האתר שלך בתוצאות חיפוש הלא ממומנות במנועי החיפוש באינטרנט.

הכלים והטכניקות משתכללים ומשתנים בהתאם למדיניות ולאלגוריתמים של מנועי החיפוש.

חברת קידום אורגני מבליטה את העסק ויוצרת חשיפה רבה לאתר וצמיחה לעסק.

SEO – קידום אורגני

ראוי לציין שהמושג SEO הוא מטרייה לכמה וכמה אפיקי פעולה חשובים, חלקם טכניים יותר, חלקם יצירתיים יותר,

אך כולם מופנים ליצירת תנאים שבהם מנועי החיפוש יהיו מעוניינים להציג את האתר שלכם במקומות הראשונים בתוצאות החיפוש.

ההחלטה לעשות זאת מבוססת על אלגוריתמים שכל הזמן מתעדכנים, 

שמטרת העל שלהם היא לקבוע אילו אתרים ועמודים הם האיכותיים והרלוונטיים ביותר לחיפוש הספציפי של הגולש. 

וכנגזר מכך, קידום אורגני אמיתי מיועד קודם כל לספק ולרצות את הגולש! מעבר לכך,

צריך להראות למנוע החיפוש המבוסס "אינטליגנציה מלאכותית" שאתם אכן הטובים ביותר עבור הגולש.

נשמע מורכב? בשביל זה אנחנו פה! כדי להסביר הכול סעיף אחר סעיף.

כיצד עובד קידום אורגני?

הידעת כי מנוע החיפוש של גוגל הפך לכלי השכיח ביותר בחיפוש אחר מידע באינטרנט. אז באיזה מיקום תרצה שהעסק שלך יהיה בגוגל?

  • 91% מהגולשים לא עוברים לתוצאות מעבר לדף הראשון בגוגל.
  • 79% מתנועת הגולשים באינטרנט מגיעה מחיפושים בגוגל.
  • 70% מהתנועה שמגיעה מקליקים על תוצאות אורגניות, מתעלמים מהתוצאות הממומנות.

ככל שהחיפושים של הלקוחות אחר מידע בגוגל גדלים, כל גם גדלו אפשרויות הפרסום לקהל רלוונטי על מנת להגדיל את חשיפת המותג, להגדיל את מעגל הלקוחות החדשים וליצור מערכת לידים משומנת היטב. 

חברות קידום אתרים משכללים ומשנים את אסטרטגיות הקידום האורגני על פי דרישות השטח, מילות החיפוש הנפוצות, דרישות מנועי החיפוש והאלגוריתם שעל פיו מתקבלות התוצאות.

המטרה של קידום אורגני בגוגל הוא להטמיע באתר את הפרמטרים המתאימים, על מנת שכמה שיותר גולשים יראו את האתר שלך בראש רשימת התוצאות במנוע החיפוש, כאשר הם מקלידים מילות חיפוש רלוונטיות. 

כאשר גולש מקבל רשימת תוצאות ארוכה, לרוב הוא ייכנס לאתרים שהופיעו בראש דף התוצאות הראשון.

רק בודדים יבדקו את התוצאות בעמודים הבאים, לכן חשוב לך בתור בעל עסק לקבל מיקום טוב ברשימת תוצאות מנועי החיפוש.

מוכנים לקחת את העסק שלכם לתוצאה ראשונה בגוגל?

מה זה קידום אורגני?

המונח קידום אורגני מכוון לכך שאין המדובר בפרסום ממומן.

זאת אומרת, אינך משקיע כסף ישירות בפרסום מודעות, כגון במערך קידום ממומן בגוגל וכיוצא בזה,

אלא מבצע סדרת פעולות שתביא לחשיפה גדולה יותר של העסק בצורה טבעית, אורגנית.

בפועל, מדובר בהליך של הזרמת תנועה גדולה לאתר שלכם הודות לאיכות שלו,

העניין שהוא יוצר עבור הגולש הפוטנציאלי והערך שהוא מעניק לכל אדם שנכנס אליו.

קידום אורגני עוסק בכל מה שיוביל את האתר שלך למיקומים טובים יותר בתוצאות החיפוש לטווח הארוך!

כך שיותר לקוחות פוטנציאליים ייחשפו לשירות או למוצר שהעסק שלך מספק.

בהשוואה למאמצי קידום ממומן בגוגל, שבו האתר שלכם ייעלם מהרדאר של הגולשים ברגע שיסתיים התקציב המופנה לפרסום, 

קידום אורגני מביא לתוצאות שישתמרו גם תקופה מסוימת לאחר שתפסיקו לעשות את העבודה. 

עם זאת, לא מומלץ להפסיק, בגלל שהתחרות גדולה, 

ותמיד יהיו אתרים שיתנו גם הם ערך לגולש, 

ותמיד צריך להיות עם יד על הדופק, לעמוד בקצב ולהמשיך לעבוד בצורה היעילה ביותר.

עבודות קידום אורגני כוללות בתוכן גם התאמה גם של האתר עצמו מבחינת נוחות חווית משתמש.

לכן האתר צריך להיות נוח וקל לניווט והתוכן צריך להיות איכותי ורלוונטי, ללא שימוש מוגזם במילות חיפוש וללא חזרה על מונחים שכל מטרתם היא השגת תוצאות חיפוש טובות. 

בנוסף, יש לעדכן את תוכן האתר על בסיס קבוע בתוכן איכותי. 

וכדי להפיק מכל יחידת תוכן את המקסימום, יש גם לקדם אותה באמצעי קידום חיצוניים (למשל – שיווק ברשתות חברתיות, על מנת להביא תנועה מתאימה לאתר).

חשיפה גבוהה יותר = הכנסה גבוהה יותר

בדיוק כך: חשיפה גבוהה יותר משמעה הכנסה גבוהה יותר, בין אם מדובר בלקוח פוטנציאלי שנחשף למוצרים שאתה משווק, 

בין אם מדובר במפרסמים המשלמים לך על פי צפייה ובין אם מדובר במיזמים ובעסקים שזקוקים לחשיפה רחבה כדי להתממש. 

היום כבר לא מספיק רק שיהיה אתר, התחרות כיום בכל תחום היא גדולה

ותמיד ינסו לקחת לך את המיקום ואת הלקוח, אתר תדמית קטן כבר לא רלוונטי כיום לקבלת חשיפה – אתם חייבים קידום אורגני בגוגל!

למה דווקא לעשות אצלנו?

כדי לעשות קידום אורגני לחנויות או אתרי תדמית ברמה הגבוהה ביותר, 

נדרש שיתוף פעולה של מספר אנשי מקצוע שהתפקיד של כל אחד מהם משחק תפקיד חשוב ביותר בהצלחת המערך כולו. ביניהם ניתן למצוא:

  • מעצבים גרפיים – ליצירת תוכן חזותי נעים לעין שהופך את העמודים לססגוניים ונעימים.
  • כותבי תוכן – על מנת ליצור טקסטים קריאים, מהנים וגם מאירי עיניים שישאירו את הקורא לאורך זמן רב על העמוד.
  • מקדמי אתרים – בדיקה טכנית מבחינת אופטימיזציה תשלים את העבודה ותיצור את העמוד היעיל ביותר

בנוסף, כדי שהאתר יתפקד בצורה אופטימלית מבחינת קידום אורגני,

נדרש לו גם אחסון על שרת מאובטח, מהירות טעינה גדולה ותכנות מעולה ללא מהלכים מסרבלים “מאחורי הקלעים”.

מכאן ניתן לראות שאפשר לעשות קידום אורגני באופן עצמאי, אך זה דורש מיומנויות רבות שלא לכל אחד מאיתנו יש, או פנייה לשירותים חיצוניים. 

באמצעות ריכוז כל העבודה בידי צוות מיומן ומקצועי תוכלו לדעת שכל ההליכים עובדים בסינרגיה מושלמת ויחד מביאים לתוצאה הרצויה – שיפור במיקום בתוצאות החיפוש בגוגל.

את כל זה תוכלו לקבל אצלנו – בניית אתרים, שיווק ברשתות החברתיות וקידום אורגני וממומן בגוגל = מענה מלא לעסק שלך. 

רוצים להגדיל את הכניסות האורגניות לאתר?

איך נראה קידום אורגני?

יש שיגידו שפרסום אורגני בגוגל זו עבודה סיזיפית, משום שזה דורש מחויבות, דבקות בעבודה ועקביות רבה – וזה בדיוק כך. 

הדרכים להקל על התהליך, זה ליצור תכניות עבודה קבועות ומוסדרות מראש המאפשרות מעקב אחרי תהליך הביצוע,

וכן בדיקה מעמיקה של תוצאות העבודה לטווח הארוך.

בין המשימות שנעשות באופן יומיומי עבור קידום אורגני חנויות באינטרנט או אתרי תדמית:

  • כתיבת תכנים איכותיים מבוססי מילות חיפוש ונושאים עדכניים ורלוונטיים לתחום.
  • העשרת עמודים קודמים בתוכן (במידה ויש מידע חדש בתחום – עמודים מתעדכנים זוכים להערכות גבוהות יותר של גוגל).
  • בניית קישורים בין העמודים ליצירת זרימה נעימה בצריכת התוכן.
  • הקמת אינדקס תכנים לחיפוש נוח של הנושאים המעניינים.
  • העשרת התכנים באלמנטים גרפיים.
  • קידום התכנים המוכנים ברשתות החברתיות

באמצעות הקפדה על  מתמשך של כל המשימות האלה וכן עריכת ניתוחי ביצועים תקופתיים לשם הערכת הצלחה וגיבוש תוכנית פעולה עתידית. 

באמצעות מעגל הפעולות האלה ניתן להגיע לכמה מטרות: שיפור הדרגתי בנראות האתר, שיפור התנועה, יצירת קהל עוקבים נאמן, יצירת מוניטין ואוטוריטה לבית העסק של האתר. 

יחד מדובר במטרות המתכתבות עם כל המטרות של שיווק דיגיטלי לעסקים באופן כללי.

מה הפרמטרים שמשפיעים על קידום אורגני?

התשובה הקצרה: אף אחד לא באמת יודע. 

וכעת נפרט מעט: האמת הפשוטה היא שנושא קידום אורגני הוא לא מדע מדויק. 

בגלל שיש הרבה גורמים מתערבים ובגלל שכל בית עסק וכל אתר הוא ייחודי, 

כמו גם הקהל שלו וכל קונה ספציפי, לא תמיד ניתן לחזות מה יכול לעבוד בצורה הטובה והיעילה ביותר.

אך בכך נמצא גם הקסם של עיקרון קידום אורגני, הוא לא מתבסס על "תכסיסים", אלא עובד נטו על טובת הגולש ויצירת המוניטין של בית העסק, תוך שיפור טכני בלבד של האתר. 

עוד לפני עשר שנים ניתן היה להשיג שיפורים כלשהם בביצועים באמצעות שיטות בעייתיות, 

אך היום האלגוריתמים של גוגל מקפידים על "עבודה נקייה", ולכן מי שעובד קשה, משקיע וחושב על טובת לקוחותיו – יתוגמל בהתאם.

כדאי מאוד לתכנן עבודה על קידום אורגני לפחות לחצי שנה,

ורק לאחר מכן להתחיל להעריך את מדדי ההצלחה (תנועה, לידים, עסקאות, הכנסות). 

וכל הזמן לבצע בדיקות של האתר וניתוחים של כל כניסה וכל ליד שלא הומר.

האם גוגל "מעניש" על קידום אורגני?

בהמשך מהנושא הקודם – קיימות פעולות שגוגל רואה כלא חיוביות,

ועל כך מפסיק להציג את האתר בתוצאות החיפוש בכלל, או רק במקומות רחוקים, 

שכפי שאנחנו כבר רואים – לא מביאים תנועה רצויה לאתר. לכן חשוב מאוד לנקוט בשיטות בטוחות שלא "מרגיזות" את הבוטים של גוגל.

היתרון הגדול ביותר של קידום אורגני, הוא השקיפות שלו. 

בגלל ההקפדה על יצירת אתרים איכותיים, אין למעשה על מה "להעניש" בהליך עבודה זה, משום שהוא הלגיטימי ביותר בעיניי מנועי החיפוש. 

בפועל, מטרות העל של קידום אתרים בפורמט זה הן לא הופעה במקומות ראשונים בתוצאות החיפוש, 

אלא קודם כל שדרוג האתר לטובת הגולשים והקונים, השיפור בדירוגים הוא רק תוצאת לוואי של העבודה, ולכן אין כל סיכון בקבלת עונש (Panelty) מגוגל.

אופטימיזציה בקידום אורגני

קידום אורגני עם נגיעות של אופטימיזציה לפי הכללים המתעדכנים של SEO מאפשר להגיע לתוצאות הטובות ביותר בעת שדרוג האתר למטרות שונות. 

נגיעות אלה כוללות אופטימיזציה טכנית, כגון רכישת פרוטוקול SSL בטיחותי, 

בדיקת מאפיין השרת, בדיקת קוד האתר, הטמעת קודים חשובים למנוע החיפוש, יצירת קבצי אינדקס ומפת האתר.

בנוסף, מילות חיפוש היו שנים רבות הבסיס האיתן שעליו עמד קידום אתרים באופן כללי. 

כיום מדובר באחד הדברים השוליים, אך עדיין חשוב לעבוד איתן כדי לחדד את התוכן ולספק את המענה לשאלות שאנשים מחפשים כל הזמן.

כלומר, המילים חשובות, אך גם כן בפריזמה של הגולש, ולא של דרישות מנועי החיפוש גרידא.

לסיכום

קידום אורגני הוא לא "מתחרה" של קידום אתרים ממומן, אלא שיטת פעולה שונה לחלוטין עם מטרות אחרות. 

ברמה הכללית: מדובר בעבודה לטווח הארוך, המבוססת על יצירת מוניטין ואוטוריטה לאתר, 

ובאמצעות זה משיכת תנועה טבעית לאתר ממקורות שונים (גם רשתות חברתיות), 

ביניהם גם תוצאות החיפוש במנוע שדואג לדרג גבוה את האתרים הטובים והמושקעים ביותר.

רוצים שגם האתר שלכם יהיה כזה? נשמח לעזור! 

שלחו לנו הודעה באמצעות הטופס מטה ונתחיל לשדרג את האתר שלכם להגעה לתוצאות מיטביות גם במנועי החיפוש, 

וגם בקרב הקונים הפוטנציאליים שלכם.

אורי מינץ - קידום אורגני

קידום אורגני מקצועי מעלה את מיקום האתר בגוגל ומגדיל לך את ההכנסות. 

נכון יש הרבה חברות קידום אורגני, מבטיחים הבטחות מפה עד ארה״ב, 

אני יכול להבטיח לך שאצלנו תמצא את הקידום האורגני המקצועי, האיכותי ובשקיפות הגבוה ביותר

ואת התוצאות בשטח אתם כבר תראו.

מעוניינים לבחון היתכנות לגבי האתר שלכם? מוזמנים ליצור איתנו קשר בטלפון, ווצאפ, מייל, או להשאיר פרטים בטופס למטה 

אורי מינץ
Rate this page