המונח קידום אורגני מכוון לכך שאין המדובר בפרסום ממומן.
זאת אומרת, אינך משקיע כסף ישירות בפרסום מודעות, כגון במערך קידום ממומן בגוגל וכיוצא בזה,
אלא מבצע סדרת פעולות שתביא לחשיפה גדולה יותר של העסק בצורה טבעית, אורגנית.
בפועל, מדובר בהליך של הזרמת תנועה גדולה לאתר שלכם הודות לאיכות שלו,
העניין שהוא יוצר עבור הגולש הפוטנציאלי והערך שהוא מעניק לכל אדם שנכנס אליו.
קידום אורגני עוסק בכל מה שיוביל את האתר שלך למיקומים טובים יותר בתוצאות החיפוש לטווח הארוך!
כך שיותר לקוחות פוטנציאליים ייחשפו לשירות או למוצר שהעסק שלך מספק.
בהשוואה למאמצי קידום ממומן בגוגל, שבו האתר שלכם ייעלם מהרדאר של הגולשים ברגע שיסתיים התקציב המופנה לפרסום,
קידום אורגני מביא לתוצאות שישתמרו גם תקופה מסוימת לאחר שתפסיקו לעשות את העבודה.
עם זאת, לא מומלץ להפסיק, בגלל שהתחרות גדולה,
ותמיד יהיו אתרים שיתנו גם הם ערך לגולש,
ותמיד צריך להיות עם יד על הדופק, לעמוד בקצב ולהמשיך לעבוד בצורה היעילה ביותר.
עבודות קידום אורגני כוללות בתוכן גם התאמה גם של האתר עצמו מבחינת נוחות חווית משתמש.
לכן האתר צריך להיות נוח וקל לניווט והתוכן צריך להיות איכותי ורלוונטי, ללא שימוש מוגזם במילות חיפוש וללא חזרה על מונחים שכל מטרתם היא השגת תוצאות חיפוש טובות.
בנוסף, יש לעדכן את תוכן האתר על בסיס קבוע בתוכן איכותי.
וכדי להפיק מכל יחידת תוכן את המקסימום, יש גם לקדם אותה באמצעי קידום חיצוניים (למשל – שיווק ברשתות חברתיות, על מנת להביא תנועה מתאימה לאתר).