קידום ממומן בגוגל

צריכים פרסום ממומן בגוגל עם יחס המרה גבוהים במיוחד?
חייבים להתחיל למכור? אבל קודם צריכים שיכירו אותכם…

בוא נדבר תכלס, מה קידום ממומן בגוגל כולל?

פרסום ברשת החיפוש

פרסום על בסיס מודעות

פרסום ברשת המדיה

פרסום על בסיס באנרים

פרסום ברשת השופינג

פרסום על בסיס קטלוג מוצרים

פרסום ביוטיוב

פרסום על בסיס סרטונים

מהו קידום ממומן בגוגל?

קידום ממומן בגוגל הם המודעות המפורסמות בתשלום בתוצאות הראשונות מעל או מתחת לתוצאות האורגניות (הרגילות). מי שמעוניין לעשות קידום ממומן בגוגל צריך לבחור את הביטויים שהוא מעוניין להופיע  כשהלקוחות הפוטנציאליים שלו עשויים לחפש. במטרה להופיע בגוגל בתוצאות הראשונות. 

אם תלכו לגוגל ותקלידו בשורת החיפוש ביטוי כל שהוא (שיש לו תחרות וחיפושים) התוצאות הראשונות הן יהיו תוצאות ממומנות – ניתן להבחין בהם ע״י סימון Ad.

היום השימוש בקידום ממומן בגוגל הוא רחב מאוד, ניתן להשתמש בקידום ממומן בגוגל למכירת מוצרים ע״י גוגל שופינג, או לחלופין לעשות קידום במדיה ע״י באנרים או לעשות קידום ממומן בגוגל ע״י פרסום ברשת החיפוש.  

התשלום בקידום ממומן בגוגל הוא לפי קליק זה אומר שאם לא הקליקו על המודעה שלכם – לא שילמתם. השיטה נקראת ppc – pey per click.

נשמע קל? לא בדיוק.. כיוון שאתם לא המפרסמים היחידים לאותם משתמשים שמחפשים את השירות או המוצר גוגל יצרה שיטה של מכרז, מפרסמים שונים מגישים הצעות – כמה מוכנים לשלם עבור המודעה ככול שהצעת המחיר שלכם תהיה גבוהה יותר, רלוונטיות המודעה והעמוד נחיתה או האתר יהיו טובים ורלוונטיים יותר – הסיכוי שלכם לזכות במכרז יהיה גבוהה יותר. זה מה שנקרא – ציון איכות.

ולמה בכלל לעשות פרסום ממומן בגוגל?​

יש המון סיבות למה לעשות קידום ממומן בגוגל – אמנה פה מספר מהם:

  1. תוצאות מהירות – בעלי עסקים רבים צריכים לפעמים תוצאות כמה שיותר מהר, אין כל-כך צורך בלהמתין מספר חודשים לתוצאות. ומוכנים לשלם על המהירות הזו תוספת של כסף.
  2. תשלום פר הקלקה – בשונה מקידום בפייסבוק קידום ממומן בגוגל לא משלמים פר חשיפה אלא לפי הקלקה ולכן אם לא הקליקו עליך לא שילמת ולכן הסיכוי לזרוק כסף יהיה נמוך מאוד.
  3. היכולת להגיע ללקוח בזמן הנכון – הלקוח כבר לחץ חיפוש בגוגל, סימן את הביטוי שהוא מעוניין לחפש או את בעל המקצוע – הוא כבר חצי רגל בתהליך מה שנשאר זה למכור לו.
  4. ניתן לעשות פיילוט לבדיקה ולא להוציא עשרות אלפי שקלים על מסעות פרסום יקרים שלא בטוח שיתנו תוצאה רצוייה
  5. הגעתם למכסה החודשית – תמיד ניתן לעצור.
  6. פרסום שקל מאוד לתפעול – והתוצאות שלו מדהימות.
מוכנים לקחת את העסק שלכם קדימה לתוצאות הראשונות בגוגל?

אז למי מתאים קידום ממומן בגוגל?

כמעט לכולם. היום אין עסק שלא היה רוצה להגיע ללקוח שמחפש את מה שהוא עושה בכדי להציע את השירותים שלו. בעלי עסקים יכולים להיות ראשונים בתוצאות החיפוש בדרך קלה מאוד.

בשיחות רבות עם בעלי עסקים רבים מהם לא מכירים את העולם החדש –  קידום דיגיטלי בכלל ואת הקידום הממומן בגוגל בפרט. וחבל, כי בתור בעל עסק לו היית יודע כי ע״י אסטרטגיה נכונה ובפרסום נכון בגוגל בתוך מספר ימים תוכלו להביא עשרות לקוחות חדשים לעסק.

בכדי להגיע לתוצאות טובות ולא לבזבז כסף רב בגוגל יש לתת לבעל מקצוע בעל ניסיון רב בפרסום ממומן בגוגל לטפל בקמפיין שלך, בכדי לא לקבל הקלקות לא רלוונטיות שיעלו לך הרבה כסף!

עם ניסיון לא מתווכחים, ובכדי לקבל תוצאות טובות במחירים נמוכים, עם פילוח נכון ורלוונטיות גדולה יותר תוכל להפוך לפוטנציאלי ללקוח שלך ותוכל במהירות לראות תמורה להשקעה.

ידוע כי קידום ממומן בגוגל הוא לא מדע מדוייק, גוגל הרי מחליט מה הוא מעוניין לקדם או מה לא. לכן, ע״י בניית עמוד נחיתה מקצועי ומעוצב, מודעות עם כתיבה שיווקית נכונה וקולעת, אסטרטגיית ביד (תשלום לקליק) נכונה ורלוונטית – הסיכוי שהמודעות שלך יהיו במקום הכי גבוהה שאפשר יהיה גבוה יותר.

אני יכול להבטיח לך שאנחנו נעבוד קשה כדי שהעסק שלך יופיע בתוצאות הראשונות במודעות ובמקומות שהלקוחות מחפשים אותך, ע״י מחקר מילות מפתח מעמיק, מחקר מתחרים, אופטימיזציה יומיומית, ופילוח ייחודי. וכל זה במטרה להוביל את לקוח הפוטנציאלי שלך להשאיר אצלך פרטים.

כמה עולה קידום ממומן בגוגל?

זו שאלה שאנו נשאלים בה המון, אז השאלה הזו מורכבת מ-2 תשלומים. התשלום שהולך ישירות לגוגל עבור הקליקים/מודעות והתשלום עבור הניהול של המודעות. אז מה העלות לקליק? העלות משתנה פר ביטוי ופר עסק. שיטת התמחור בגוגל בנויה על פי מכרז מי שייתן את המחיר הגבוהה ביותר + האתר שלו הכי רלוונטי לגולש ינצח. ולכן קשה לדעת במדוייק מה העלות לקליק לפני תחילת הקמפיין. כמובן שניתן לתת הערכה – ע״י מחקר קצר ניתן לתת הערכה מה העלות הממוצעת לקליק. 

אז רוצים לדעת כמה נכון להשקיע בקידום גוגל ממומן? או מהם האפשרויות של קידום ממומן בגוגל מחירים של הפרסום? המתמטיקה פשוטה. צריך לקחת מספר מילות מפתח (ביטויים רלוונטים) ולהכניס אותם למערכת גוגל אדוורדס לאחר מכן לקבל אומדן ממומצע לקליק, אם העלות לקליק הינה 20 ש״ח ותקציב הפרסום החודשי הינו 600 ש״ח לא כדאי להשקיע בקידום ממומן. 

כיוון, שבחישוב גס יש הקלקה אחת ליום למשך 30 ימים. הסיכוי לקבל טלפון או ליד 1/1 הוא לא אמיתי (לפחות מאיך שאני מכיר שזה עובד בגוגל) ולכן חשוב מאוד להבין את העלות הממוצעת לקליק ועל פי זה להבין מה אומדן ההקלקות ועל פי זה לקבוע תקציב פרסום.

הסבר על שיטת החיוב ברשת החיפוש של גוגל נמצא בסרטון הבא:

מה תהליך העבודה בפרסום ממומן בגוגל?

חשוב להבין כי כדי לעשות קידום ממומן בגוגל / ניהול קמפיינים ppc לא צריך רק מחשב ואינטרנט. צריך להבין איך עושים את התהליך הטכני וצריך להבין לעומק מי הלקוח. 

התהליך העבודה הנכון הוא: שיחת התנעה להבנת העסק, מחקר סביב העסק, מחקר ביטויים, מחקר מתחרים, חיבור הקמפיין לאנליטיקס וגוגל תג מנג׳ר ולאתר, העלאת הקמפיין קבוצת מודעות ומודעות רלוונטיות. במשך כל החודש יהיה  בקרה ושיפור ואופטימיזציה לאורך הזמן. 

אנחנו חברה לקידום ממומן בפרט ובכלל עושים את כל השיווק הדיגיטלי לחברות מעמידים לרשותכם חבילת קידום ממומן בגוגל אטרקטיבית במיוחד – וכל זה בכדי למקסם את תוצאות הקמפיינים שלכם. 

מוכנים לקחת את העסק שלכם קדימה לתוצאות הראשונות בגוגל?

ההבדל בין פרסום ממומן בגוגל לקידום ממומן בפייסבוק

פרסום ממומן בגוגל

במציאות שלנו גם בית עסק שעונה על צרכים "חמים" וחשובים עלול שלא להצליח. אם לא ניתן למצוא את בית העסק בקלות דרך חיפוש ראשוני בגוגל, הרי שהעסק כאילו אינו קיים.

לשם כך אנו נעזרים בכלים שיווקיים כגון מילות מפתח שאותן הוא משלב בכתיבה השיווקית ללקוח.

מערכת ה-ADWORDS של גוגל עובדת אף היא על פי עקרון זה, כך שהקלדה של מילות חיפוש מסוימות תוביל את הגולש לאתר המבוקש.

לשיטה זו יתרונות רבים – היא מהירה וממוקדת ודרכה ניתן להגיע לקהל יעד רחב. על מנת שהפרסום בגוגל יצליח, חשוב מאוד לבחור בגורם מקצועי בעל ניסיון בתחום

קידום ברשתות חברתיות

בתי עסק רבים בוחרים לעשות פרסום בפייסבוק או באינסטגרם כאמצעי השיווק המרכזי שלהם. רשתות חברתיות אלו אכן זוכות לחשיפה רחבה ולמשתמשים רבים.

שיקול נוסף לבחירה בפרסום בפייסבוק או באינסטגרם היא העלות הנמוכה שלהם לעומת הפרסום בגוגל. 

אלא שלעתים דווקא דברים זולים עולים ביוקר. פרסום בפייסבוק/אינסטגרם מחייב את הלקוח להיצמד לפורמט הספציפי המוצע לו, והמקום המוגבל העומד לרשותו לא תמיד מאפשר לו להציג את ייחודו של בית העסק ואת יתרונותיו. 

פרסום בגוגל דורש אמנם משאבים כספיים רבים יותר, אך מדובר בהשקעה שמחזירה את עצמה מכיוון שהחשיפה היא רחבה הרבה יותר.

ההבדל בין קידום ממומן בגוגל לקידום אורגני בגוגל

יתרונות של קידום אורגני בגוגלחשיפה לא מוגבלת ואין עלויות הקלקה, בניית נכס מניב לטווח ארוך שנותן הכנסות לאוכך זמן, העלאת סמכות האתר, כניסות איכותיות יותר ואיכות הלידים עולה.

חסרונות של קידום אורגני בגוגל: בקידום אורגני רואים תוצאות לאחר מספר חודשים, תוצאות המיקומים בגוגל משתנה לפי עדכוני האלגורתם, תוצאות ממומנות יהיו לפני האורגניות, קידום אורגני דורש ידע רב והמון ניסיון.

קידום ממומן בגוגל

יתרונות קידום ממומן בגוגללידים מיידיים והחזר על ההשקעה די בטוח, יכולת פילוח ממוקדת, לא חייבים לעשות אתר בהשקעה יקרה אלא ניתן לעשות עמוד נחיתה, מצויין לצורך בדיקת היתכנות.

חסרונות קידום ממומן בגוגלמתחרים לפעמים מקליקים על המודעות, קידום ממומן בגוגל לא עוזר לסמכות האתר, מחירי ההקלקות עולים כל הזמן, משלמים גם למנהל הקמפיין וגם לגוגל

הטעויות בקידום ממומן שעולות לכם הרבה כסף

מחקר מילות מפתח מעמיק

אחד הדברים הבסיסיים ביותר שעושים בשיווק דיגיטלי הוא להבין את העסק ומה מחפשים בגוגל. מחקר מילות מפתח מעמיק יכול לחסוך המון כסף ולעזור בבניה של קמפיין יעיל יותר.

טירגוט לא נכון

מילת מפתח יכולה להגיע לקהל שונה, בכדי לעשות מודעה איכותית יש להתאים את המודעה לקהל היעד הנכון. הכנת המודעה הנכונה עם הקהל הנכון יכולה להוביל לאיכות ליד והמרה גבוהה.

קמפיין אוטומטי

הקמת קמפיין ללא התערבות ידנית תקבל המון קליקים לא רלוונטים, אומנם הרירת המחדל עוזרת לגוגל להרוויח יותר אבל לא תמיד זה מגיע בקנה אחד עם הרצונות שלכם.

רימרקטינג

לפרסום בגוגל אפשרות לפרסום ברשת החיפוש או ברשת המדיה (אתרים המציגים מודעות של גוגל) רק לגולשים שכבר ביקרו באתר שלכם ולהגדיל את יחס ההמרה. אמנם לא כל פרסום זקוק לפרסום חוזר, לאתרים מסויימים זה יכול לעזור מאוד.

תקציב פרסום

בתחומים שיש תחרות גדולה והמחיר לקליק גבוה תקציב פרסום נמוך תאפשר כמות קליקים נמוכה מאוד – כמות קליקים נמוכה אינה משקפת רווחיות של אותה מילת מפתח ולכן אם התקציב נמוך עדיף לא להשקיע בקידום ממומן בגוגל.

מספר טלפון/טופס בולט באתר

המון פעמים קורה שבוני אתרים אינם מודעים לכך שבעמוד נחיתה המיועד לקידום ממומן בגוגל יש צורך חשוב מאוד שהטלפון יהיה בולט לעין, הלקוח לא צריך לחפש אותו או את הטופס לידים. הטלפון צריך לרדוף אחריו.

איך בוחרים חברה עבור קידום ממומן בגוגל?

יש לא מעט חברות של קידום אתרים בגוגל, והבחירה יכולה להיות מאוד מבלבלת, אחד מציע מחיר כזה ואחד מחיר גבוה במאות אחוזים, אבל לדעתי כדי לקבל את ההחלטה רצוי לבחור חברה על פי הפרמטרים אלו: וותק בתחום הקידום, ממליצים, חוות דעת בגוגל, מחיר, שקיפות והכי חשוב לראות אם יש שפה משותפת – שהחברה מבינה את הצרכים שלכם , זמינה לכם ולא מסננת אתכם. 

מוכנים לקחת את העסק שלכם קדימה לתוצאות הראשונות בגוגל?

רוצים לעשות קידום ממומן בגוגל לבד?

אתחיל ואומר למי מתאים לעשות קידום ממומן לבד? למי שהתקציב שלו מלכתחילה נמוך. הסיבה היא שכיוון שהתקציב נמוך אין כל-כך הצדקה לשלם לחברת קידום מקצועית ריטיינר שיכול להיות שהוא גבוה יותר מהעלות. מה גם בתקציבים נמוכים לרוב לא ניתן באמת להשיג תוצאות ראויות ולכן רוב הסוכנויות לא ינהלו קמפיינים בתקציבים נמוכים.

אך אם חשקה נפשיכם אחרי הכל לנסות לבד, לבדוק היתכנות ולבנות קמפיין ממומן בגוגל כתבתי לכם מדריך קצר לפתיחת הקמפיין בגוגל:

לפני שמתחילים צריך לוודא שיש עמוד נחיתה / אתר, פעיל ומניע לפעולה אם לא, אין טעם להתחיל לכו תבנו אתר או עמוד נחיתה. לאחר מכן, תוודאו שיש לכם חשבון מייל של גוגל (אם אין לכם – תפתחו, לוקח דקה וחצי) ואז כנסו לאתר – גוגל אדוורדס  ולחצו על מתחילים.

קידום ממומן בגוגל

לאחר מכן יש לבחור את יעד הקמפיין צריך לחלק בין היעדים כיוון שיש יעדים המותאמים לרשת החיפוש, יש המותאמים לרשת המדיה ויש קמפיינים המותאמים לשופינג.
מכירות – מתאים מתי שמעוניינים להגדיל את נפח המכירות או ההמרות בחנות או הורדות באפליקציה. אפשרות נוספת היא הצורך לפנות ללקוחות שכבר ביצעו רכישה או יצירת קשר כדי להציע להם שוב (רימרקטינג).
לידים – שאנו רוצים לגרום ללקוח לבצע הרשמה, להשאיר פרטים ליצירת קשר.
תנועה לאתר – אנו רוצים לגרום ללקוחות פוטנציאלים להגיע לאתר אינטרנט.
התעניינות ברכישה – שרוצים לפנות לאנשים שמתעניינים במותג או הביעו עניין במותג בעבר (רימרקטינג).
מודעות למותג – שמעוניינים להגיע לכמה שיותר קהלים רלוונטיים.
קידום של אפליקציה – הגדלת כמות ההורדות של האפליקציה מחנויות האפליקציות השונות.
ביקורים של לקוחות וקידום מכירות – מתאים לקמפיינים מקומיים במפות לצורך הגדלת המבקרים בעסק.
קמפיין ללא יעד – מתלבטים לא יודעים מה מתאים לכם היעד הזה פותח לכם הכל.

פרסום ממומן בגוגל

לאחר בחירת יעד הקמפיין יפתחו סוגי הקמפיינים הרצויים: רשת החיפוש (מודעות רגילות), רשת המדיה (מודעות כבאנרים), וידאו (יוטיוב), אפליקציה (בחנות האפליקציות), קמפיין חכם (עובד אוטומט על בסיס הגדרות מראש), שופינג (מכירת מוצרים מקטלוג), מקומי (במפות), דיסקברי (יוטיוב במייל)
לאחר בחירת סוג הקמפיין יש לבחור את פעולת השגת היעד בנוסף בחירת מהיא פעולת ההמרה (הצלחה)

קידום ממומן בגוגל

השלבים הבאים הם: בחירת שם הקמפיין, באיזה רשתות פרסום ניתן לפרסם, איפה מעוניינים לפרסם מבחינת אזור, שפות, קהלים, תקציב יומי, במה יתמקד הקמפיין והוספת תוספים. לאחר מכן הגדרה של קבוצת המודעות ובחירת ביטויי המפתח הרללוונטיים לפרסום. כאן ניתן לבחור אחד משלושת הסוגים.

התאמה רחבה –ההתאמת ברירת המחדל התאמה פחות מומלצת, התאמה זו כוללת מגוון של ביטויים שהוגדרו הכוללים שגיאות כתיב, מילים נרדפות וחיפושים שקשורים לטענת גוגל. 

התאמה לביטוי – ההתאמה תתבצע שהגולש חיפש את הביטוי שהוגדר עם מילים שונות אבל הביטוי מופיע בפנים.

התאמה מדויקת – כאן המודעה תגיע רק אם הגולש חיפש את הביטוי בצורה מדוייקת שהוגדר מראש.

לאחר בחירת הביטויי מפתח, יוצרים את המודעות, מעדכנים כ״א וממתינים שגוגל יאשרו את המודעות. 

קידום ממומן הוא חלק מהאפשרות לפרסם היום – יש אפשרות לפרסם את העסק בצורה אורגנית (כביכול ללא תשלום לחברה אלא לעשות את זה עצמאי) ויש אפשרות לפרסם את העסק בצורה ממומנת – לתת לגוגל או פייסבוק את התשלום עבור פרסום המודעה. 

זו שיטת פרסום המחייבת את המפרסם לא לפי חשיפה כמו פייסבוק אלא לפי הקלקה. ככה קידום ממומן בגוגל עובד בשונה מפייסבוק.

כמעט לכולם. כמובן שצריך לבחון לעומק מה העסק ומה נכון עבורו – ממומן או אורגני ויש עסקים שמתאים להם יותר רשתות חברתיות.

אופטימיזציה.

לא חוכמה רק להעלות את הקמפיין אלא קמפיין חייב תחזוקה כל הזמן כדי להשיג מטרות ויעדים בצורה הטובה ביותר.

ניתן לעשות לבד, ניתן גם לפנות לחברות המתמחות בתחום כמונו. 

חשוב שהיה עמוד נחיתה או אתר מתאים לפני שמתחילים קידום ממומן בגוגל

לא, גוגל ישר מזהה שהכניסה לאתר היא כתוצאה מהקידום הממומן ולכן לא מטיב עם האתר בתוצאות האורגניות.

היתרונות: לידים מידיים – אין צורך לחכות זמן רב, יכולת פילוח, אין חובה אתר וניתן לבדיקה ראשונית בעלות לא גובה.

החסרונות: הקלקות רבות של מתחרים, קידום ממומן לא תורם לאתר מבחינת סמכות, עליה מתמדת במחיי ההקלקות בגוגל ותשלום לגוגל ולמקדם.

מחקר מילות מפתח, מחקר מתחרים, בחירת הביטויים הרלוונטים והלא רלוונטיים לקמפיין, העלאת קמפיין + קבוצות מודעות + מודעות רלוונטיות לכל מודעה ותחזוקה ושיפור מתמיד של הקמפיין.

שאלה שאני כל יום נשאל מספר פעמים ״אוקי אני מעוניין אבל מה התקציב הכי נכון לעסק כמו שלי?״ 

אין נכון או לא נכון אבל אני בד״כ עושה מחקר מילות מפתח זריז בודע על פי מספר ביטויים מבין פחות או יותר מה העלות הממוצעת לקליק ומכפיל ב 10. זה בד״כ הערכה שעובדת לי וללקוחות שלי הרבה פעמים. 

מזה מתחילים לעשות את הבדיקה.

בעיקרון בכדי לפרסם היום בגוגל אין צורך בהרבה ידע, כמו שבכדי לתלות תמונה אין צורך ב 12 שנות לימוד, אבל בכדי להשתמש בכסף שלך בתבונה, ולא לשחק ולהמר עד ביטויים מסויימים, או לבנות קמפיינים שלא עובדים צריך חברה מקצועית בעלת ניסיון של שנים בתחום קידום ממומן בגוגל. המטרה המשותפת היא הורדת העלויות והחזר השקעה. 

אז כמו שכתבתי למעלה, תהליך של קידום ממומן בגוגל מתאים בעיקר לעסקים שהפנייה אליהם היא פנייה אימפולסיבית – מישהו שצריך בעל מקצוע או שירות מסויים כמה שיותר מהר. שיווק בגוגל לא חייב להיות קידום ממומן אפשר לבדוק עוד אפיקים.

כדי לעשות קידום ממומן בגוגל בצורה מקצועית זה לא שגר ושכח, מקדם בגוגל צריך לשבת על הקמפיין המון המון זמן , ולעשות אופטימיזציה לא מעט פעמים ולכן העלות מתחילה ב 1500 ש״ח ליכולה להיות גם הרבה הרבה יותר זה תלוי כמובן בגודל התקציב פרסום. 

אורי מינץ - קידום ממומן בגוגל

היי אנו חברת שיווק דיגיטלי לעסקים, ומומחים בקידום ממומן בגוגל. מקדם טוב נמדד לא בדיבורים אלא בעיקר במעשים שזה אומר – בהבאת לידים והגדלת המכירות ללקוחות שלו. הניסיון וההבנה שלנו בשיווק דיגיטלי הוא למעלה מעשור.

אם גם אתם רוצים להגדיל את העסק שלכם, מוזמנים לשלוח לי מייל או להתקשר ונבדוק האם קידום ממומן בגוגל זו הפלטפורמה הנכונה ביותר עבורכם. ואם לא, יש עוד אפשרויות.

אורי מינץ
5/5 - (22 votes)