אם יש לכם אתר אינטרנט, אתם רוצים שיגיעו אליו גולשים. הם יכולים להגיע באמצעות המלצות של חברים, ממנועי חיפוש או מרשתות חברתיות, אבל הדבר הלוהט ביותר כרגע בתחום של קידום אתרים והגדלת תנועת הגולשים הוא פרסום בפלטפורמה של אאוטבריין. קמפיין יעיל באאוטבריין יכול להזניק את מספר הגולשים האיכותיים המגיעים לאתר שלכם במקביל לאלה שמגיעים אליו מגוגל או מפייסבוק, וזאת בהשקעה לא גדולה כלל.
אבל הבה נתחיל מההתחלה.
מה זה בעצם אאוטבריין?
אאוטבריין היא פלטפורמת שיווק באמצעות תוכן, ואמנם כיום כבר יש לה לא מעט מתחרות אשר מציעות שירותים דומים, אולם אאוטבריין הייתה הראשונה, נחשבת למובילה ולטובה ביותר, ואם לא די בכך, היא גם תוצרת כחול לבן.
פרסום באאוטבריין מאפשר לכל בעל אתר לשלב מאמרי תוכן מן האתר שלו בתוך אתרים אחרים, בהם אתרי תוכן ידועים, וכמובן בתוך אתרים צנועים יותר, כגון בלוגים ואתרים קטנים אחרים.
ככה זה עובד: גולש נכנס לאתר אינטרנט כלשהו וקורא כתבה, מאמר או פוסט. כאשר הוא מסיים את הקריאה ומגיע לחלק התחתון של התוכן שהוא קרא, מוצגת בפניו הקופסה של אאוטבריין ובה המלצות לתכנים נוספים אשר עושים שימוש באלגוריתם מתוחכם המזהה את התנהגות המשתמש, כך שההצעות המוגשות לו אינן אקראיות לחלוטין ובהחלט עשויות לעניין אותו. אם הגולש מעוניין לקרוא את אחד מן התכנים הללו, הוא לוחץ על הקישור ומגיע לאתר התוכן בו נמצאת ההמלצה הזו.
אתר התוכן הזה שאליו עובר הגולש יכול להיות האתר שלכם. במילים אחרות, אתם יכולים להציג קישור לאתר שלכם באחד (או יותר) מן האתרים הגדולים בישראל וליהנות מתנועה נכנסת של גולשים איכותיים, אשר עשויים לגלות עניין בכם, במוצרים או בשירותים שלכם.
כמה זה עולה לנו?
ההשקעה הכספית בקמפיין אאוטבריין היא נמוכה יחסית, וזאת משום שלכולם יש אינטרס שהקמפיין הזה יצליח: קודם כל לכם, כבעלי האתר, המצפים שהקמפיין יביא לכם נפח נאה של תנועת גולשים איכותיים; שנית, אתרי התוכן בהם מתפרסמות ההמלצות של אאוטבריין נהנים מהעשרת התכנים שהם מציעים לגולשים שלהם ובכך משפרים את חוויית המשתמש שלו; ושלישית, כמובן, אאוטבריין עצמה, אשר גובה עמלה בעבור הצבת התוכן שלכם בקופסת הפרסום שלה.
כמנהלי הקמפיין, אתם מחליטים איזה תוכן תרצו להציג באתרים השונים ברשת, לאן תרצו שהוא יוביל ומהי מסגרת התקציב שאותו תרצו להקדיש לחשיפת התוכן שלכם, כאשר התשלום הוא עבור הקלקה ולא עבור חשיפה. דהיינו, בעל האתר המפרסם ישלם אך ורק בעבור הכניסות לאתר שלו.
טיפים למיקסום קמפיין פרסום באאוטבריין
על מנת שלא תחרגו ממסגרת התקציב, וכדי שהתנועה לאתר שלכם תהיה איכותית ככל האפשר, כדאי לקחת בחשבון את הנושאים הבאים:
- בעת הבחירה בתוכן שאותו תרצו להציג בקופסת הפרסום של אאוטבריין, הקפידו לבחור בתכנים איכותיים, כתובים היטב ובעלי ערך אמיתי למשתמש. אל תבחרו במאמרים ארוכים ומייגעים, אלא בתכנים קצרים יחסית, מלווים בתמונות או סרטונים, שהגולשים יפגינו בהם עניין אמיתי.
- אחד היתרונות של פרסום באאוטבריין, בדומה לקמפיינים אחרים ברשת, הוא האפשרות למדוד כמעט כל פרמטר אפשרי בזמן אמת ולשפר אותו תוך כדי תנועה. על כן הקפידו לעקוב אחר החזר ההשקעה שלכם לאורך כל תקופת פעילות הקמפיין וחישבו כיצד תוכלו לייעל אותו.
- עקבו גם אחר ביצועי התכנים שלכם ואחר האתרים שמהם מגיעים אליכם הגולשים. המשיכו להשקיע בתוכן שמביא תוצאות ועיצרו את הפרסום של תוכן שאינו משיג את מטרתו.