תפקידה של חברת פרסום ושיווק דיגיטלי
בשנת 2020 נשבר שיא הקניות המקוונות בעולם! כמות הרכישות לשנה זו בארה"ב לבדה עומד על 4 טריליון דולרים, מתוכם 58% היוו רכישות בתדירות קבועה. בישראל סך הרכישות באשראי בחנויות המקוונות עמד על כ-360 מיליארד שקלים בשנה וצפוי להכפיל את הנתון עם סיום 2021.
בכמה תתבטא צמיחת השוק הזו? לפי ההערכות, שוק האיקומרס האמריקאי יכלול עד סוף 2023 קרוב ל-300 מיליון אמריקאים, המהווים כ-91% מסך אוכלוסיית ארה"ב. ואם כל זה עדיין לא גורם לכם לרצות לכבוש בסערה את שוק האונליין, כדאי שתשאלו את עצמכם למה. החנות הוירטואלית היא הזדמנות בלתי מוגבלת לכל עסק ויזמות וכעת כל שנותר הוא לברר איך בדיוק ניגשים לתהליך וכיצד חברת פרסום ושיווק מקצועית תתרום למינוף והרווחיות של כל חנות.
חברת פרסום ושיווק – מהממשק ועד הקמפיין במקום אחד
חברת פרסום ושיווק היא התחנה החשובה ביותר בדרך להקמת החנות, אבל היא תמשיך לפעול עבורכם גם בשלבי הפרסום, התחזוקה והתפעול השוטף. היא תציע לכם את כל הדרוש על מנת ליצור חנות איקומרס אפקטיבית ורווחית באמצעות בניית אתרים מתקדמים ועד שיווק ברשתות חברתיות ומנועי החיפוש שימשוך את קהלי המטרה ויניע אותם לפעולה.
שלב ראשון: אפיון החנות
אין שום יעילות בפתיחת חנות אונליין והכנסת מוצרים, כל עוד לא עמדו מאחוריה תכנון ומחשבה רבים. שלב האפיון רלוונטי לכל אתר בהקמה והוא זה שמגדיר את "הליבה" של העסק – תחומי החיים שבהם הוא עוסק, המסרים שלו, הקהלים הרלוונטיים שלו, תמחור, רווח, אפשרויות השירות ועוד.
חברת פרסום ושיווק שניגשים אליה במטרה להקים חנות, תבצע את פגישת האפיון במטרה לזהות את כל האספקטים הנדרשים ליצירה ותפעול האתר הן בצד של בית העסק והן בצד של הלקוח. לכאן ייכנס כל פרט בנוגע למורכבות המוצרים השונים והסיווג שלהם (רהיטים, מזון, צעצועים וכיוצ"ב), אופן הצגתם באתר, אפשרויות התנועה של הלקוחות בתוך הממשק וכמובן אפשרות הרכישה, המשלוח וההחזרות.
כמה זמן לוקח האפיון? התשובה הפורמלית היא "כמה שצריך", אבל התשובה המעשית היא דווקא "כמה שיותר". כי זה לא מספיק שאתם כבר רואים לנגד עיניכם כיצד יתבצע כל קמפיין פרסום באינסטגרם שקורא לאנשים לעבור לחנות ולהתרשם מהמלאי. זהו רק השלב הסופי כשלפניו צריך להתלבט לעומק על חוויית הלקוח, התאמת המוצרים לקונספט מסוים, התצוגה באתר, הסממנים הגרפיים שלו, הצורך והיכולת של בעל האתר לעדכן בעצמו מחירים ופריטים ועוד המון.
שלב שני: בחירת הפלטפורמה
כיום בשוק האיקומרס קיימות מגוון פלטפורמות לבנייה, חלקן כמו וורדפרס פשוטות לתפעול עצמאי ללא צורך בידע מקצועי מורכב, כמו ניהול מלאי, יצירת מבצעים, שינוי מחירים וכן הלאה. חלקן בדומה לאתרים הגדולים כמו אמזון מבוססות על מערכות מורכבות וגדולות בהרבה ודורשות עבודת פיתוח מורכבת ומאתגרת (גם יקרה). חברת פרסום ושיווק שמציעה שירות בניית אתרים, תדע כיצד להתאים את הטכנולוגיה לבעלי האתר אך גם תציג יתרונות וחסרונות לכל מערכת בהינתן ההתממשקות הישירה שלה גם למערכות הפרסום החשובות.
שלב שלישי: חווית המשתמש
בשנתיים האחרונות שב ועולה בשיחות על שיווק דיגיטלי הצורך בחוויית משתמש טובה: מיקום נכון של כפתורי הפעולה באתר והנראות שלהם, המיקרוקופי שמופיע עליהם ומספק לגולש התמצאות ותפעול ידידותיים ללא מאמץ, אינטראקציה וויזואלית שמתקשרת עם הגולש ומציעה "דיבור" ממש בין הלקוח והחנות תוך כדי תנועה בתהליך הרכישה ועוד המון. גם גוגל מבינה את הצורך בחוויית המשתמש ולכן משימה חשובה בכל חברת קידום אתרים כיום היא לוודא שהאתר פשוט וברור להבנה, בלתי מסורבל וללא תקלות כלל, במטרה להשתלב בדירוגים גבוהים במנוע החיפוש.
שלב רביעי: התאמה למובייל
חברת פרסום ושיווק המקדמת את החנות שלכם, אמורה להציע לגולשים מקום נוח לגלישה ולרכישה מכל מקום ולכן כחלק מהנחת העבודה, מתבצעת גם התאמה של האתר לסלולרי על פי סדר תצוגה הגיוני, תפריטי ניווט יעילים וחלוקה של כל סוגי המוצרים בחנות על פי תחומים, סגנונות, התאמה לצרכים שונים וכל דרך שתאפשר לגולשים לאתר את הפריטים שמעניינים אותם ולבצע רכישה במהירות.
שיווק דיגיטלי לעסקים מקדיש זמן ומחשבה מרובה על הדרך שבה כל רכיבי התוכן מוצגים באתר, כולל צילום מקצועי לכל פריט, מדריכי מידות באתרי אופנה, מוצרים מבוססי גיל בחנויות ילדים ותינוקות ועוד. כפועל יוצא של מלאכת המחשבת הזו, מתייחסים כיום גם לתצוגה והנראות של כל אלמנט בגלישה מהסלולרי.
שלב חמישי: קביעת אפיקי הפרסום
על פי הנתונים בתחילת הכתבה, שוק האיקומרס עשוי לשלש ולרבע את רווחיותו תוך שנתיים מהיום ולכן צריך לזכור שגם אם נבחרו אפיקי פרסום מתאימים לתקופת החיים הנוכחית, הדברים עשויים להיות דינמיים ושונים לחלוטין בעוד שנה-שנתיים, במידה רבה בשל מגמות נוספות שצפויות להתפתח גם בפלטפורמות הפרסום השונות.
ניקח לדוגמה חנות תכשיטים מקוונת שמבססת חלק עצום מהאסטרטגיה שלה על פרסום בפייסבוק. האם לא יהיה כדאי לקחת חברת פרסום ושיווק שתבנה לה קו אסטרטגי גם לטובת פרסום בטיקטוק? כל פלטפורמה חדשה שבה הקהל שלכם נוכח עשויה להשתלם משום שהיא עדיין לא רוויה במודעות והמתחרים שלכם טרם גילו אותה. ולכן כל חברה המתמחה בשירותי שיווק דיגיטלי לעסקים מוטלת החובה להישאר מעודכנת על הדקה במה שקורה בשוק הדיגיטל ולהיות ערוכה לשינויים מהירים שיסייעו לחנות להפוך לאייטם החם של הרגע.
5 פרקטיקות שכל חברת פרסום תיישם עבורכם
אופי השוק מביא את רובם המוחלט של המפרסמים לנוכחות מוגברת ברשתות החברתיות. היכולת להשתמש בממשקי פרסום מקוונים, זמינים ופשוטים להבנה ותפעול עצמאי פוטר חלק מהותי מהצורך לשכור חברת פרסום דיגיטלי לצרכים המסורתיים כמו שלטי חוצות או קמפיין בפריים טיים. תוסיפו לכך את הקורונה שתרמה תרומה ניכרת לחוויה הבין-מסכית בין לקוחות וארגונים ותקבלו אפיק פרסום מנצח שאי אפשר להתמודד מולו. האמנם?
פרסום בפייסבוק או באינסטגרם עשוי להיות יותר אפקטיבי מכל קמפיין פרסום מסורתי אבל חברת פרסום טובה באמת, תדע למזג בין פעילות הסושיאל הקיימת לבין פרסום שנלווה אליה באפיקים נוספים ומתוך הבנה שגם אם כולנו נוכחים דיגיטלית ברשת, יש לנו זהות מציאותית שצריך להתייחס אליה והיא זו שבפועל רוכשת, מתנסה וממליצה הלאה. הנה כמה דרכי פרסום יצירתיות ואיכותיות שיכולות להשתלב בקלות בכל שיווק ברשתות חברתיות ולמשוך אליכם קהל נוסף לתוך הנכסים הדיגיטליים הקיימים:
פרסום ברדיו עם חברת פרסום
המקום הנפוץ ביותר שבו אנשים נמצאים בהמוניהם אך מנועים משימוש בנייד הוא הכביש. בישראל קיימים קרוב ל-5 מיליון נהגים וכולם נחשפים בתדירות כזו או אחרת לתחנות הרדיו השונות. מעבר לכך, זוהי הזדמנות פז לקמפיין כתוב היטב ללא צורך בוויזואליה כפי שדורש כל פרסום באינסטגרם למשל, כך שאותו המסר נחווה באמצעות שמע בלבד ועשוי למטב את צרכי הפרסונליזציה של הארגון בצורה מוצלחת לקהלים או מגזרים שקשה לפלח דרך תחומי העניין שמספק ממשק הפרסום בסושיאל.
חברת פרסום מוצלחת תדע כיצד לנצל את 10-15 השניות של הפרסומת על מנת להשיג מתעניינים חדשים במוצר או בשירות מסוים שעדיין לא נחשפו לפעילותכם. מכיוון שהפרסום ברדיו מוגדר גם כממצב, ניתן להמשיך לשמר באמצעותו את המותג שלכם בתודעה לאורך זמן ממושך יותר.
קד"מ חוויתי
הקד"מ לסוגיו פועל במישור כלל חושי בהתקשרות עם המותג ומעורר תגובות רגשיות מיידיות, ללא צורך בחשיבה ראציונלית. מטרת העל היא ליצור סוג של פעילות המתחזקת את ערכי המותג, תוך כדי חשיפה לחוויה ייחודית ולעתים רבות גם חד פעמית. זה יכול להיות תחת דיילות מכירות באמצעות דוכן מסוים, הפנינג מכירות הכולל מתנה בכל רכישה, עמדת טעימות, מארז התנסות, אירוע חברה שאליו מוזמנים לקוחות פוטנציאליים ועוד.
את עבודת הקד"מ ניתן לקשור באופן ישיר לכל שיווק דיגיטלי לעסקים במרחבי הרשת ולהזמין באמצעותה אנשים למפגש אמיתי ואותנטי עם הארגון, להתרשם ממנו ולרכוש ישירות. זהו ההבדל בין לספק לאנשים אינפורמציה גדושה ומורכבת על תכונותיו ויתרונותיו של המוצר לבין האפשרות שהם יחוו זאת בעצמם וילמדו לגביכם.
שיווק גרילה
אחד מאפיקי השיווק המעניינים ביותר בתחום פעילותה של כל חברת פרסום הוא שיווק הגרילה. כאן הרעיון המרכזי מבוסס על יצירת פעילות חווייתית הכוללת באזז, סערת רגשות והפניית תשומת לבם של קהלי המטרה אליכם באופן מיידי.
הפעילות תוכל להשתלב בקלות בכל שיווק ברשתות החברתיות, משום שהיא כוללת טיימינג אסטרטגי ויצירתיות רבה, לעתים גם תעוזה או טיזרים שיש להם מקום גם בקמפיינים בדיגיטל וגם באפיקים נוספים. זוהי אופציה קלה ומהירה לעסקים שאין להם תקציב גדול והם מעדיפים לפנות מכל סיבה שהיא לאפיקים הדיגיטליים שבהם כמות המתעניינים באותו ה"הייפ" תהיה גדולה יותר ויהיה ניתן ליצור עבורם אפקט מפתיע ומסקרן.
מוצרי דפוס
כל ארגון משתמש בשפע של מרצ'נדייז כדי להתניע את הפעילות העסקית ובעיקר כדי לחבר באופן הדוק יותר בין קהלים ומסרים פרסומיים. מיועצת עסקית המשווקת יומן לנשות עסקים ומוכרת אותו במהדורה מוגבלת דרך הרשת ועד אמן שמשיק ליין ספלי קפה עם המסרים המזוהים איתו, לכל פריט דפוס יש מקום דומיננטי גם בתוך הרשת והוא עשוי להפוך בקלות לטרנד אפקטיבי שניתן לנהל גם דרך קמפיין פרסום באינסטגרם או סרטוני "אנבוקסינג" (Unboxing) ויראליים באמצעות פרסום ביוטיוב.
כאן האלמנטים החזותיים משחקים תפקיד חשוב ולכן נדרשת חברת פרסום שיש בה מחלקת גרפיקה מקצועית שחושבת מחוץ לקופסה ויודעת להתאים בין עיצוב מעולה לצרכי המותג.
כתבות יח"צ דרך חברת פרסום
כל ארגון זקוק ליחסי ציבור טובים ובהקשר הזה, אין טובה מכתבה המתפרסמת בדיגיטל ומבססת את המוניטין החיובי של האישיות או המותג. הפעם חברת פרסום המספקת את השירות תתבסס על פרסום באאוטבריין או טאבולה כדי למשוך קוראים מתוך אתרי החדשות המקוונים (כתבות ממומנות) ותכלול הצלחות עסקיות, סיפורים מהשטח, עדויות של לקוחות מרוצים, סקירה חיובית של מוצר וכל אלמנט שיבטא אמינות בקרב הקוראים ומבליט את המותג כאוטוריטה בתחומו.
הכתבות הללו הן נשק אפקטיבי שמשיג יתרון מוחץ על פני המתחרים ולכן דרושה בהן מיומנות כתיבה משויפת לצד הגשת מידע פשוטה ובהירה. את הכתבה אפשר (ורצוי) לשתף ברשתות החברתיות הקיימות ולהטמיע אותה גם באתר, על מנת לשפר את המוניטין העסקי וליצור רושם טוב והנעה לפעולה.
לסיכום חברות פרסום מובילות בעולם הן אומנם פייסבוק, גוגל, אמזון וטוויטר – יותר נכון הן פלטפורמות הפרסום. אבל כל חברת פרסום מקצועית יכולה להביא לעסק שלך תוצאות מיטביות בחברות הפרסום כמו פייסבוק וגוגל. צריך רק למצא את חברות הפרסום האלו.