שיווק באמצעות וידאו – כל הסודות
החוקים בעולם השיווק בכלל ושל קידום באינטרנט בפרט הם מאוד דינמיים ומשתנים. על מנת לנצל את כל האפשרויות הנרחבות של העולם הטכנולוגי שבו אנו חיים וההזדמנויות שנותן שיווק דיגיטלי לעסקים, חשוב מאוד לדעת ליצור את הפתרונות היעילים והאיכותיים ביותר כאשר ניגשים למיתוג, יצירת אנגייג'מנט וקהילה – אלמנטים חשובים ביותר שלאורך זמן מומרים לרכישות והכנסות גבוהות.
הווידיאו משחק כיום תפקיד חשוב ביותר בתור אמצעי לגידול לקוחות ומחזור ההכנסות. למעשה, מדובר במדיום המייצג ביותר של ימינו.
שיווק באמצעות וידאו דרך רשתות חברתיות ומה שביניהם
שיווק באמצעות וידאו הפך לאמצעי נגיש ביותר עבור גורמים רבים, גם יצרני תוכן, גם מותגים, וגם מובילי דעה, שהיום אפשר לעשות ווידיאו בעזרת מצלמת הנייד הפשוטה, או להעביר ווידיאו בשידור חי – פעילות שלעיתים קרובות יוצרת את האנגייג'מנט הגבוה ביותר, כאשר היא נעשית באופן הנכון.
כך שבעוד שהשיווק הטקסטואלי לעולם לא ייאבד לגמרי מהרלוונטיות שלו (ומשום שטקסטים מופיעים לעיתים קרובות גם על תכנים גרפיים – כולל סרטונים ותמונות), מספרי הצפייה ההולכים וגדלים בכל הפלטפורמות הגדולות מדברים בפני עצמם.
מאפיינים בסיסיים של שיווק באמצעות וידאו
שיווק באמצעות וידאו הוא אחד המדיומים שמעבירים את המסר באופן היעיל ביותר. באמצעות שילוב של מקוריות טקסטואלית ווויזואלית ניתן ליצור את האנגייג'מנט החזק ביותר עם קהל היעד בפלטפורמות השונות של רשתות חברתיות. ולמרות שמקוריות היא שם המשחק, עדיין חשוב לעמוד בכמה כללים בסיסיים: אורך סביר של הסרטון. לא יותר מ-5 דקות, ומוטב להעביר את הרעיון גם בשלוש דקות (כי אם זה טוב לאירוויזיון – אז זה טוב לכל רעיון מסחרו-פופולרי).
מעבר לכך, כדאי מאוד לחשוב על קהל היעד שלכם, ולתכנן את הסרטון בהתאם, כמו בכל תוכן אחר: אופן העברת המסר, מיקום הקריאה לפעולה (בדרך כלל קרוב יותר להתחלה מאשר לסוף), דאגה לעורר את הרגשות הרלוונטיים למוצר או השירות, כגון:
- התרגשות
- השתוקקות
- חשש (שניתן להשקיט בעזרת המוצר)
- גאווה
- הכרת תודה
- צורך לטובת אנשים אחרים
וכו'.
בעת תכנון קמפיין שיווק ברשתות חברתיות, יש לחשוב על כל הפרטים הקטנים, אפילו על התמונה של התצוגה המקדימה שתופיע ברשתות ובעמוד, משום שיש לכך השפעה גדולה על ההחלטה של המשתמש/הגולש ללחוץ בכדי לצפות או לא. גורם חשוב נוסף, זה התאמה של הסרטונים לחווית צפייה במובייל. כלומר, הסרטונים לא צריכים להיות מלאים בפרטים מאוד קטנים, המוצר המקודם צריך להופיע בחלק משמעותי מהפריים על מנת להיראות טוב על מסכים קטנים, וכו'.
גורם משמעותי נוסף שקשור גם הוא למובייל – פעמים רבות הסרטונים נמצאים מראש במצב של השתקת האודיו. זה אומר שהרעיון של הסרטון צריך לעבור באופן יעיל גם ללא קול. זה דורש גם התחשבות בכך בתהליך בניית התסריט, וגם בפאן הטכני (הוספת כתוביות בגודל שיתאים גם למובייל).
וידיאו, פרסום ביוטיוב
יוטיוב זו פלטפורמת הווידיאו הגדולה ביותר בעולם – מדי יום נצפים בה יותר מ-500 מיליארד סרטונים בכל יום (!).
שיווק באמצעות וידאו דרך פרסום ביוטיוב זה הליך שעובד בשני הכיוונים (כלומר, ניתן להיות מפרסם, אך גם יוצר תוכן שמאפשר פרסומות בתחילת הסרטונים שלו). כמו כן, הממשק כולל מערכת לחישוב רווחים מצפיות. בנוסף, הפלטפורמה הינה בעלת חיים משל עצמה, עם מנהגים כגון סרטוני נושא, תיוגים (למשל – 10 דברים עליי, מה יש בתיק שלי ועוד נושאים הרלוונטיים לבלוגרים, אך לא רק), סרטונים של תגובות לדברים שונים, סרטוני סקירה, הדרכות במגוון תחומים ועוד.
כל סוג תוכן שכזה יכול להתאים למותג ו/או בתי עסק בסדרי גודל שונים במידה זו או אחרת. במידה ומדובר בתוכן שנוצר למטרת בניית קהילה, התחשבות בתופעות קהילתיות מסוג זה עשויות להועיל מאוד.
האפשרויות של וידיאו בפייסבוק
אחד היתרונות המשמעותיים של שיווק באמצעות וידאו לצורך פרסום בפייסבוק באמצעות ווידיאו – זה העובדה שהפלטפורמה מאוד מעריכה את המשתמשים שמשקיעים ויוצרים סרטונים. כלומר, הנראות שלהם גבוהה יותר מאשר של פוסטים רגילים, ובעיקר משיתופים של סרטונים מפלטפורמות אחרות (שיתוף של סרטון יוטיוב בפייסבוק יתרון לכם הרבה פחות מאשר העלאה לפייסבוק ישירות).
כאשר מעלים את הסרטון, כדאי לקחת בחשבון שהמשתמשים גוללים את הפיד שלהם, ולתפוס את תשומת לבם זו משימה לא פשוטה. לכן, יש לנקוט בגישות יצירתיות. אלמנט נוסף שנכנס לעולם הווידיאו בפייסבוק לאחרונה: זה השידור החי. מדובר בפונקציה מעולה לגיבוש הקהילה, רק יש להקפיד על כמה כללים:
- לתת שם לשידור בכדי להסביר לצופים מה הם יקבלו
- להתחיל את השידור באופן חיוני על מנת לשכנע את הצופים המזדמנים להישאר אתכם
- לענות לתגובות בזמן אמת לשיפור האינטראקציה
- להשאיר את השידור בעמוד, בעיקר אם נתתם בו מידע חשוב ומועיל לקהל היעד שלכם – כך הסרטון פועל לטובתכם גם בזמן אמת, וגם לטווח הארוך.
אינסטגרם – ווידיאו מיידי
אחד היתרונות הגדולים ביותר של שיווק באמצעות וידאו באינסטגרם, זה רמת האנגייג'מנט שהוא יוצר מלכתחילה. כמו כן, כעת שגם באינסטגרם ניתן לעשות פרסומות בפיד, זה הופך אותו לאחת הפלטפורמות הפרסומיות היעילות ביותר. בעזרת הממשק הייעודי לעסקים ניתן לעשות מיקוד מדויק ביותר לקהל היעד, כזה שרלוונטי גם לאינסטגרם וגם למאמצי שיווק בפייסבוק.
מלבד הסרטונים בפיד, באינסטגרם ניתן להשתמש בעוד שני כלים חשובים ויעילים עבור שיווק:
- סטוריז
- שידור חי
הסטוריז יוצרים תחושת דחיפות (בשל העובדה שהם נעלמים אחרי 24 שעות), וניתן לנצל עובדה זו ליצירת תוכן שיווקי משפיע ונקודתי. שידור חי מאפשר ליצור קשר יעיל עם הקהילה. בניגוד לפייסבוק – השידור החי נשאר בסטוריז למשך 24 שעות או נעלם לאחר סיום השידור, לבחירת בעלי העמוד. ניתן להשתמש במאפיינים אלה ליצירת ערך עבור הגולשים שבחרו להצטרף – להעניק להם קופונים מיוחדים וכו'. בעזרת השידור החי ניתן להראות את חיי היומיום של המותג, את ה"מאחורי הקלעים" של תעשיות שונות ועוד.
גם בטוויטר יש ווידיאו!
למרות שמהותו טוויטר ההיא קודם כל ליצור חדש במסגרת 150 תווים ושליטה על הטרנדים הכלליים באינטרנט, גם בפלטפורמה זו יש סרטונים שיכולים לשמש לקידום במסגרת קהל ספציפי או לקהל העוקבים באופן כללי. אחת הדרישות החשובות ביותר עבור סרטונים בטוויטר, זה ההתאמה לדרישות של מסכי המכשירים הניידים, משום שהתנועה הענפה ביותר בטוויטר מתרחשת מהאפליקציה, על כל המשתמע מכך. כדאי לפרסם את הסרטונים מתוך הנחה שיש לכם קהל יעד ממוקד וברור שמעדיף לצרוך את החדשות והאינטראקציות החברתיות שלו ספציפית על פלטפורמה זו.
סיכום ותחזיות אפשריות לעתיד
העולם של שיווק דיגיטלי לעסקים הוא דינמי ומשתנה, פלטפורמות מגיעות, עולות לגדולה, ודועכות. למרות שנראה שפייסבוק יישאר לנצח – חשוב לזכור שפעם הרשת החברתית הפופולרית ביותר הייתה מייספייס. השינויים הבולטים ביותר המתרחשים בתחום בימים אלו – זה ההשתלטות של המסנג'רים על תחום השיווק.
לאחר שהווטסאפ ודומיו סחף אחריו המונים, פרסום בפייסבוק זכה לטוויסט נוסף בצורת שיווק דרך המסנג'ר. לצד זה, הטלגרם צובר תאוצה, והזמן יראה האם הוא יהפוך לכלי השיווקי הלוהט החדש בתחום.
זקוקים לשירות שיווק ברשתות חברתיות במחיר הוגן? השאירו פרטים ובואו נתחיל! מוזמנים ליצור איתי קשר ע״י השארת פרטים בתחתית העמוד אפשר ליצור איתי קשר